Opłaty

W związku z dokonywanymi w Kancelarii Notarialnej czynnościami notariusz, zgodnie z obowiązującymi przepisami, nalicza i pobiera wynagrodzenie, podatki i opłaty.

Wyjaśnienia dotyczące planowanej czynności notarialnej są bezpłatne. Po ustaleniu zakresu działań określa się wynagrodzenie przysługujące notariuszowi za dokonanie planowanych czynności, które opodatkowane zostanie podatkiem od towarów i usług. Przy obliczaniu kosztów związanych ze sporządzaniem aktu notarialnego uwzględnia się również opłatę za sporządzenie wypisów i odpisów dla stron czynności oraz właściwych urzędów.

Wynagrodzenie

Z tytułu dokonania czynności notarialnej notariuszowi przysługuje wynagrodzenie, którego wysokość regulowana jest na mocy rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 czerwca 2004 roku w sprawie maksymalnych stawek taksy notarialnej. Wysokość wynagrodzenia uzależniona jest między innymi od rodzaju i wartości przedmiotu czynności jaka ma być dokonana.

Opłata za wypisy

Notariusz pobiera opłatę za sporządzenie wypisu, odpisu lub wyciągu z akt notarialnych lub innego dokumentu. Opłata zależna jest od liczby stron, licząc za każdą rozpoczętą stronę.

Podatek od towarów i usług

Wynagrodzenie notariusza opodatkowane jest podatkiem od towarów i usług na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług. Obecnie obowiązująca stawka tego podatku to 23%.

Opłaty sądowe

Wysokość pobieranej przez notariusza opłaty sądowej od wniosku o wpis w księdze wieczystej reguluje ustawa z dnia 28 lipca 2005 roku o kosztach w  prawach cywilnych.

Podatek od spadków i darowizn

Notariusz pobiera podatek od spadków i darowizn zgodnie z ustawą z dnia 28 lipca 1983 roku o podatku od spadków i darowizn.​

Podatek od czynności cywilnoprawnych

Notariusz pobiera podatek od czynności cywilnoprawnych na zasadach określonych w ustawie z dnia 9 września 2000 roku o podatku od czynności cywilnoprawnych.

Wszystkie opłaty należy uiścić gotówką w dniu dokonania czynności notarialnych lub przelewem dokonanym przed podpisaniem aktu notarialnego na rachunek bankowy Kancelarii. W zakresie opłat notarialnych wraz z podatkiem od towarów i usług możliwa jest również płatność kartą płatniczą VISA lub Mastercard albo BLIK-iem. W kancelarii istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnego dostępu do Internetu.